plumrose

button

Assalamualaikum wbt...

bru balik dr surau ansar...ptg ni ada usrah...esok ada midterm..=)
eemmm.....mcm tu la kehidupan ku...
dalam megejar kesibukan dunia...
kita jgn pernah lupa pada peranan kita sbgai seog khalifah..
kdg2...akan ada perasaan letih...malas...rase nak lepaskan..
itulah lumrah..atau aku sendri xmerasai lg nikmat dlm pwerjuangan itu sendri..
NAUZUBILLAH...betapa kecilnya lg tggungjwb ini..
sekiranya..ianya suatu hari nanti menjadi tanggungjawab lbh besar..
apakah yg aku akan lakukan...???????
Adakah bukan hanya perasaqan shja ttpi dgn tindakan meninggalkan..????
NAUZUBILLAH!!!!!!!!

Ya Allah...engkau tetapkanlah hati hambamu ini di jalan dakwah...
beriklanlah hidayah kepada hambamu ini...
dan bantulah hambamu dalam mengharungi segala kepahitan...

Segala kepahitan yg engkau berikan itu sbnarnya menambahkan lg kemanisan iman dlm diriku...ampunilah hambaMu ya Allah..jika ku pernah merintih pada dugaanmu...
bukan ku ingin melupakan nikmatmu..tapi kekuatan ku masih setipis kabus kabus yg berterbangan...namun, dalam keduakaan itu..aku cuba untuk bangkit Ya Allah..
Engakau ciptakan aku bukanlah untuk Sia2....

akan aku cuba menjadi sebaik2 muslimah...
mencontohi kekuatan dan keazaman Hajar,isteri nabi ibrahim a.s,yg berlari2 mencari air tanpa putus asa demi anaknya nabi ismail..
akan aku contohi kekuatan aqidah sumayyah..yg mendambakan syurgaMu...
akan aku tegar menghadapi semuanya..kerna ku tahu Engkau sentiasa berada disisi
Hamba yg memerlukan..kerna Engkau Maha pengasih lg Maha Penyayang...

ALLAHU AKBAR!!!!!!!!!

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: