plumrose

button

alkisahnya seorang so-called DAIE....

Seorang Daie yang hanya pada NAMA!!

Dakwah adalah garis usia yang lekat mewarnai sejarah perjalanan kehidupan manusia.Perjalanan dakwah dari semasa ke semasa sentiasa menghadapi halangan dan rintangan masing-masing. Lantas,jalan dakwah ini bukanlah permadani merah yang mengangkat susuk daie itu untuk dijunjung atau agar dilihat baik..Dakwah sentiasa menemukan manusia-manusia terbaik untuk mendukungnya…manusia yang berjuang dengan pengorbanan

انْفِرُواْ خِفَافاً وَثِقَالاً وَجَاهِدُواْ بِأَمْوَالِكُمْ وَأَنفُسِكُمْ فِي سَبِيلِ اللّهِ ذَلِكُمْ خَيْرٌ لَّكُمْ إِن كُنتُمْ تَعْلَمُونَ [التوبة : 41]

“TIADA PERJUANGAN TANPA PENGORBANAN”
Duhai pejuang islam, amat sedih bila kita melihat para “so-called daie” yang melaungkan kebenaran dan perjuangan islami..namun, begitu juga mereka punya virus-virus yang menghalang keberkesanan dalam penyampaian dakwah mereka “quwwatu taksir”..

*Mengaku sebagai Daie yang kononnya memberkas para pembuat maksiat..tapi mempunyai masalah ikhtilat sesama “ikhwah akhawat” padahal cinta islami sebelum kahwin itu TIDAK PERNAH WUJUD..!! sehingga msg-msg peringatan atau gurau senda sesama para daie dan daieyah menjadi perkara biasa…sehinggakan bertanyakan khabar itu menjadi alunan yang indah dimata teapi akhirnya menimbulkan penyakit hati….sedarkah mereka juga telah melakukan maksiat!!!!

*Mengaku sebagai Daie yang melaungkan bahaya serangan pemikiran”ghazwul fikri” tetapi tidak ubah dengan insan kebanyakan juga..lalai dalam drama2 korea dan sbgainya..

*Mengaku sebagai Daie yang berpesan pada ibadat namun, solatnya tidak diiringi dengan sunat2 padahal yang membezakan para daie dengan orang kebanyakan adalah SOLAT SUNATNYA!! Lalu, layakkah dia digelar sebai pejuang kebenaran!!

*Mengaku sebagai Daie yang kononnya risau akan masalah ummat dan masjidil aqsa namun masih bergurau senda dan ketawa terbahak-bahak????apakah kerisauan itu hanya pada perkataan semata-mata..


sesungguhnya jalan dakwah ini adalah jalan mereka yang serius bukanlah mereka yang manja..BUKAN JUA JALAN POPULARITI…..ini jalan mulia atau mati syahid….

ِنَّ اللّهَ اشْتَرَى مِنَ الْمُؤْمِنِينَ أَنفُسَهُمْ وَأَمْوَالَهُم بِأَنَّ لَهُمُ الجَنَّةَ يُقَاتِلُونَ فِي سَبِيلِ اللّهِ فَيَقْتُلُونَ وَيُقْتَلُونَ وَعْداً عَلَيْهِ حَقّاً فِي التَّوْرَاةِ وَالإِنجِيلِ وَالْقُرْآنِ وَمَنْ أَوْفَى بِعَهْدِهِ مِنَ اللّهِ فَاسْتَبْشِرُواْ بِبَيْعِكُمُ الَّذِي بَايَعْتُم بِهِ وَذَلِكَ هُوَ الْفَوْزُ الْعَظِيمُ [التوبة : 111]

"berjuang didunia berharap pertemuan disyurga"

  • Digg
  • Del.icio.us
  • StumbleUpon
  • Reddit
  • RSS

0 comments: